Het belang van een goede klantenservice

Date: mei 13, 2013 Author: jordy Category: Geen categorie Comments: 0

Voor veel ondernemingen wordt de klantenservice gezien als een noodzakelijk onderdeel van de bedrijfsvoering. Echter heeft een goede service richting uw klanten een lonend effect op de loyaliteit van uw klanten. Bovendien zorgt een goede klantenservice voor een zakelijke groei van uw onderneming. Een slechte klantenservice kan negatieve gevolgen hebben voor bedrijven.

Delen van slechte ervaringen

Wanneer iemand een slechte ervaring met een bepaald bedrijf heeft, wordt dit meestal gedeeld met anderen. Bijna twee keer zo vaak als een goede ervaring. Tegenwoordig worden dit soort zaken snel online kenbaar gemaakt en worden er grote groepen mensen bereikt. Een negatieve ervaring van een klant, kan uw bedrijf daardoor ernstig beschadigen. Door op deze reacties te reageren, kunt u de ervaringen wellicht alsnog in een positiever daglicht plaatsen.

Weten wat er speelt

De meest voorkomende reden om te stoppen als klant bij een bepaald bedrijf is voor veel mensen, dat zij negatieve ervaringen hebben met de serviceverlening van het bedrijf. Doordat het u meer kost om een nieuwe klant aan te trekken, dan de inspanningen om de klant te behouden, kan dit uw bedrijf veel kosten. Uit onderzoek blijkt tevens dat bedrijven de eigen klantenservice doorgaans overschatten. Veel ondernemingen hebben niet goed in de gaten wat er speelt bij hun klanten en hebben daarom de klantenservice niet goed afgestemd op de wensen en behoeften van hun klanten. Begin met het inrichten van een optimale telefonische klantenservice en kies voor de telefoonservice van  M-Contact. Wij beschikken over jarenlange ervaring en weten optimaal in te spelen op uw klanten.

Geef een reactie